Genseraksjonen kåret til "årets perle"!

Genseraksjonen og kampanjen #LABARNVÆREBARN ble i fjor en stor suksess. Takket være ivrige studenter og fantastiske støttespillere ble genserne og det viktige budskapet spredt ikke bare i Norge, men også i det store utland. Aksjonen skapte stor oppmerksomhet og engasjement rundt prosjektet Makani og barn som lever på flukt.

I februar vant MedHum, sammen med UNICEF, Sponsor- og Eventprisen 2019 i kategorien Årets Perle for denne kampanjen. Vi var nominert sammen med Nobels Fredssenter, Øyafestivalen og JCP for «Låta som forandret verden», Gjensidige Forsikring for «Plogging» og Henning-Olsen, Nucleus og Norges Blindeforbund for «Norge på langs med Jan».

Her er noe av det juryen sa om Årets Perle, #LaBarnVæreBarn: «Årets Perle varmer. Den viser hva enkeltmennesker kan få til sammen. Den viser at et ønske om å gjøre hverdagen litt bedre for noen av våre mest sårbare, kan få en liten idé til å fly høyt og langt. Gjennom kreativt innhold i sosiale medier og hjelp av studenter og kjente profiler i ulike målgrupper, skapte den lille kampanjen et voldsomt engasjement. Også utover landegrensene. Målet om 100 solgte gensere ble til 2000. Medisinstudentenes humanitæraksjon samlet inn over 400.000 kr til den nasjonale aksjonen. #LaBarnVæreBarn, og UNICEFs viktige arbeid med psykososial hjelp til syriske barn. Juryen faller pladask og gratulerer vinneren av Årets Perle som viser at selv små og kreative ideer kan bli til noe stort».

Vi i MedHum er beæret og glade for denne utmerkelsen. Den er en påminner om at det nytter å engasjere seg.